Achter de schermen – Ledoux team: alle marketing & sales specialisten voor projectontwikkeling onder één dak.

Wat begon als eenmanszaak van een Gentse student, groeide in 3 jaar uit naar een team van 7 marketing & sales experts dat reeds 50+ nieuwbouwprojecten in de markt zette.

“Met de drive, de data en de strategie van ons team – brengen we de baseline in marketing voor nieuwbouwprojecten, elk jaar naar een hoger niveau.” – zegt Pieter (26), zaakvoerder.

De drie belangrijkste leveranciers van een ontwikkelaar bestonden vroeger uit: een architect, een aannemer en een makelaar. 

In 2025 is daar een extra leverancier bijgekomen: Ledoux Media. Ondertussen meer dan puur een marketing bureau – eerder een partij die alle benodigde marketing & sales zaken behartigd voor een succesvolle lancering van vastgoedprojecten.

Perfect voor kleine tot middelgrote ontwikkelaars die op zoek zijn naar meer controle, zonder 5 verschillende firma’s aan te spreken met onzekerheid over resultaat.

In dit artikel laten we de gezichten achter Ledoux Media aan het woord.

Een openhartig interview over visie, werksfeer, groei en de toekomst.

Oprichter en zaakvoerder

PIETER

Wat heeft volgens jou gezorgd voor de recente groei van Ledoux Media?

“De groei komt door onze specialisatie: wij zijn hét aanspreekpunt voor alles wat een projectontwikkelaar nodig heeft qua marketing & sales. Wij werken niet voor de bakker of de slager, maar voor 1 type klant. Mijn familie komt zelf uit een bouwachtergrond, dus de nuances van de bouw waren me welbekend.

Zeker in deze uitdagende markt zijn ontwikkelaars op zoek naar oplossingen voor de slabakkende verkoop. Wij bieden een funnel aan die deze uitdaging oplost. Al onze marketeers zitten full-time op de payroll, onder 1 dak: websitebouwer, grafisch ontwerper, videograaf, performance marketeer, CRM specialist, sales trainer en lead caller. Gemakkelijk en resultaatgericht, zo moet het aanvoelen.”

Welke kwaliteiten zocht je in de nieuwe teamleden?

Oprechte interesse in vastgoed en de ambitie om altijd tot de kern van een probleem te komen. Niet enkel problemen benoemen, maar oplossingen zoeken. Assertiviteit en het durven stellen van de juiste vragen zijn voor mij belangrijker dan jaren ervaring. Er zijn geen foute vragen of ideeën. Dat heb je nodig om te innoveren.”

Waar zie je Ledoux Media binnen drie jaar?

“Als dé maatstaf in marketing & sales voor de projectontwikkelaar. Professioneler, nog beter georganiseerd, en met een geoliede interne machine. Maar met dezelfde vernieuwende strategieën die we blijven ontdekken.”

Hoe heb je de manier van werken ontwikkeld?

“Ik was 22 jaar en las een boek van Russel Brunson: ‘Dotcom Secrets’. Ik kreeg voor de eerste keer het concept van een ‘funnel’ te horen en was verkocht. Dit ging verder dan een website, het ging over een sales machine. En dat is wat de meeste bedrijven ook nodig hebben: niet zomaar een onderdeel, maar een volledige oplossing.”

Ben je trots op wat je hebt opgebouwd?

“Zéker, maar we zijn er nog niet. Vandaag ben ik vooral bezig met professionaliseren en stroomlijnen van processen. Dit hebben we nodig om fouten te voorkomen en sneller op de bal te kunnen spelen bij klanten.

Door de groei van ons team is dit de volgende stap voor ons.

Er zal altijd wel een volgende stap zijn. En dat is net het leuke aan ondernemen.”

Projectleider & Videograaf

MAXANCE

Hoe pak je een vastgoedvideo aan van A tot Z?

“We bouwen een funnel: van ads tot projectvideo’s en interviews. We vertrekken vanuit een onboarding document om gericht video’s te maken voor elke fase.
Alles draait om vertrouwen opbouwen en connectie creëren. We denken per doelgroep en bepalen de boodschap. Het beeld is belangrijk, maar de inhoud is cruciaal. Elke video is afgestemd op het project en de mensen die we willen bereiken, met als doel om de initiële interesse te leiden naar een uiteindelijke verkoop”

Waar let je op bij het filmen?

“De sterktes van het pand. We stemmen alles af op de doelgroep en halen de juiste emotie naar boven via het script. Dat is uiteindelijk mijn werk. We willen de aangeboden USP’s zo veel mogelijk naar boven brengen”

Wat is het verschil tussen een ‘oké’ video en een die écht verkoopt?

“De boodschap. Beeld en muziek zijn maar een deel. De kracht zit in de juiste communicatie naar het juiste publiek. Wat je zegt is belangrijker dan hoe je het zegt.”

Hoe ervaar je het werken met AI?

“AI versnelt alles. Van scripts tot renders. We kunnen projecten nu veel sneller én goedkoper afleveren. Het bezorgt een enorme verbetering van de workflow”

Wat wil je nog leren?

“Automatisering. Ik wil een database opbouwen van content om repetitief werk efficiënter te maken en vooral goedkoper voor de klant.”

Waar kijk je het meeste naar uit?

“Om te blijven ‘over-deliveren’. Klanten moeten het gevoel krijgen dat ze meer krijgen dan verwacht. Dan pas zijn we echt geslaagd naar mijn gevoel.”

Wat verraste je positief sinds je hier werkt?

“De mindset. Dat we onszelf in vraag blijven stellen en geen dogma’s najagen.
Het grote voordeel is dat we enorm transparant zijn naar elkaar toe.
We zijn rechtuit. We kunnen kritiek geven en krijgen, altijd met de juiste bedoelingen”

Grafisch Designer

MARIE

Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag bij Ledoux Media eruit?

“Ik begin graag vroeg en dan check ik m’n planning: welke deadlines, calls en projecten staan er vandaag op het menu? Meestal werk ik aan een website, brochure of flyer. Ik heb geen vaste dagstructuur. Soms trek ik ook eens het veld in. Elke dag is anders en dat past helemaal bij hoe ik werk. Soms betekent dat ook: even bij Olivier binnenwandelen om hem te ambeteren (lacht).”

Waar haal je je inspiratie vandaan?

“Niet van achter m’n bureau, alleszins. Ik haal vooral inspiratie uit het dagelijkse leven. Uitstapjes in het weekend, door de stad wandelen, musea bezoeken.
Ik analyseer bijna automatisch elk logo of boekje dat ik tegenkom.”

Wat zocht je toen je bij Ledoux solliciteerde? En heb je dat ook gevonden?

“Ja, absoluut. Wat ik zocht was een goede sfeer en veel variatie en dat heb ik hier allebei gevonden. We lachen veel, maar kunnen tegelijk ook serieus werken.

Wat ik hier fijn vind, is dat ik met verschillende klanten werk en dat ik het resultaat van m’n werk vaak meteen zie.”

Waar zie jij Ledoux Media binnen drie jaar?

“Als ik zie hoe snel we nu al gegroeid zijn, zie ik ons binnen drie jaar als een gevestigde speler in de markt en misschien zelfs marktleider. Je weet maar nooit.

Stap één: ons nieuwe kantoor helemaal vullen. Stap twee: internationaal groeien?”

Had je deze groei verwacht toen je startte?

“Eigenlijk wel. Toen ik begon, waren we met vier. Nu zijn we met veel meer, maar die betrokkenheid en drive is er bij iedereen. Niemand staat stil, en dat voel je echt in het team.
Het is fijn om samen aan iets te bouwen dat voortdurend in beweging is.

Wat maakt jou uniek in het team en wat maakt Ledoux Media uniek als bureau?

“Wat Ledoux uniek maakt, is dat we een jong, flexibel en innovatief team zijn.
Er is veel ruimte om te proberen, te vernieuwen.
Wat mij uniek maakt? Da’s moeilijk om van mezelf te zeggen.”

“Janneke vult aan : Marie weet van alles iets. Ze is een echte duizendpoot, staat sterk in haar schoenen en heeft een pak kennis in huis.”

Performance Marketeer

OLIVIER

Wat is jouw expertise binnen vastgoedmarketing?

“Performance marketing. Meta, SEO, automations, websites… Vooral het oplossen van complexe problemen geeft me voldoening. Het leren automatiseren van processen. ”

Wat viel je op aan de werksfeer?

“De open communicatie. Beslissingen worden doordacht genomen, met input van iedereen. Ik begon als stagiair en voel me sindsdien écht onderdeel van het team.”

Welke trends wil je benutten?

“Tiktok en videomarketing. Alles digitaliseert, en wij pakken daarin het voortouw.”

Waar zie je Ledoux Media binnen drie jaar?

“Marktleider, met minstens 20 werknemers. Ik zie kansen in uitbreiding naar makelaars, productbeheer, recruitment. Ik denk dat we daar werkelijk kunnen geraken met hard werk.”

Wat vind je belangrijk in een werkgever?

“Een toffe sfeer en genoeg afwisseling. En doorgroeimogelijkheden want ik wil dag op dag blijven leren.”

Communicatie & Sales

HAKIM

Wat heeft je aangetrokken tot sales en specifiek cold calling?

“Dat is een moeilijke vraag. Ik heb altijd ervaren dat ik een bepaalde fascinatie had voor de psychologie van het verkoopproces. Het trekken en duwen. Het proberen overbrengen van de meerwaarde van wat je aanbiedt op een manier waarop je niemand afstoot. Ik heb het altijd interessant gevonden”

Wat is jouw rol in het projectontwikkeling marketingproces?

“Ik ben meestal het begin en eindstation van een klant binnen Ledoux. In de beginfase probeer ik ze de meerwaarde te laten inzien van een afspraak met ons. Op het einde probeer ik inzicht te krijgen in hun ervaring met ons en de nodige feedback te verzamelen zodat we kunnen blijven groeien en verbeteren”

Wat verraste je positief sinds je werkt bij Ledoux?

“Ik apprecieer de flexibiliteit enorm en de algemene sfeer binnen het team. Er is een bepaalde vorm van sympathie en medewerking tussen ieder teamlid. Ieder is een uitgesproken en uniek persoon die z’n eigen ervaringen en kennis verwerken in hun werk.”

Waar zie je Ledoux binnen 3 jaar?

“Ik denk oprecht dat the sky the limit is. We zitten niet vastgeroest in een denkpatroon. Er is geen uitgestippelde weg die we bewandelen, elke dag proberen we iets toe te voegen.”

Performance Marketeer

TRISTAN

Wat is jouw specialisatie binnen marketing voor projectontwikkelaars?

“Google Ads, SEO en strategische optimalisatie van campagnes. Ik houd van het finetunen van wat werkt en bepaalde processen steeds te verbeteren.”

Wat viel je meteen op aan dit team?

“De open, vriendschappelijke sfeer. Geen hiërarchie, enkel samenwerking. Iedereen kan z’n zeg doen en dat werkt inspirerend. Ik heb al veel geleerd en ik hoop nog veel bij te leren.”

Welke trends zie jij?

“De vastgoedmarkt is nog ouderwets. Wij hebben de kans om die écht te moderniseren met data en digitale tools. We proberen vooruit te denken en niets in hokjes te plaatsen.”

Waar zie je Ledoux binnen 3 jaar?

“Als de drijvende kracht in de Benelux. We hebben alles in huis om die markt te veranderen als we blijven streven naar een beter product”

Wat verraste je positief sinds je startte?

“De openheid. Iedereen werkt anders, maar we hebben één gemeenschappelijk doel. Dat verbindt.”`

Grafisch Designer

JANNEKE

Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag eruit?

“Ik start m’n dag rond 8u30 met een koffietje en overloop de prioriteiten. Samen met Marie verdelen we taken, geven we feedback en bespreken we nieuwe ideeën. Over de middag gaan we soms even wandelen of naar de winkel want dat maakt het luchtig en zorgt voor een goede sfeer.”

Waar haal je vaak je inspiratie vandaan?

“Pinterest, moodboards… en de juiste muziek. Soms techno om me volledig af te zonderen, soms podcasts. Mijn werkritme is flexibel en wisselt per dag.”

Wat zocht je toen je solliciteerde?

“De vastgoedmarkt is nog ouderwets. Wij hebben de kans om die écht te moderniseren met data en digitale tools. We proberen vooruit te denken en niets in hokjes te plaatsen.”

Waar zie je Ledoux binnen 3 jaar?

“Een groter team, maar met dezelfde warme kernwaarden. Bekend in de sector maar steeds menselijk en oprecht.”

Wat maakt jou uniek binnen Ledoux?

Marie (collega): “Haar optimisme werkt aanstekelijk. Ze is enthousiast, creatief, en letterlijk het zonnetje in huis. Ze bezorgt me dagelijks de nodige energie”

Mentor & Administratie

TOM

Wat is uw rol binnen Ledoux Media?

“Ik sta in voor de administratie, inclusief personeel en boekhouding. Daarnaast begeleid ik Pieter als mentor, geef advies en beheer het kantoorgebouw”

Hoe voelt het om de groei van Ledoux Media mee te maken? 

“Heel motiverend. Het is geweldig om te zien hoe jonge mensen sterker worden en samen een stuk van de markt veroveren.”

Wat is de grootste uitdaging in uw functie?

“De implementatie van systemen zoals Gripp en het begeleiden van de kantoorverbouwing waren grote projecten. Structuur en efficiëntie brengen in een snelgroeiend bedrijf blijft een uitdaging. Automatisering heeft wel gezorgd voor ruimte om te groeien. Op termijn zal iemand HR overnemen en zal ik meer adviserend werken. Ik pas me aan waar nodig.”

Hoe hou je werk en familie gescheiden?

“Doordat we overdag op kantoor samenwerken, hoeft het thuis niet over werk te gaan. In het weekend laat ik het werk liever los. Pieter neemt uiteindelijk alle eindbeslissingen, ik werk enkel ondersteunend en adviserend.”

Had je verwacht dat Pieter deze richting uit zou gaan?

“Eigenlijk wel. Tijdens zijn studententijd was hij al ondernemend — hij had toen al een eigen btw-nummer en bedrijfje. Dat leverde zelfs problemen op met het kindergeld (lacht).
Zijn interesse in marketing was duidelijk, maar de link met vastgoed kwam er later bij.
Hij is opgegroeid in de bouw, heeft vakantiewerk gedaan bij ons, en zelfs mee gemetst. Ik heb de ploegbaas toen gevraagd om hem echt te leren metsen dus hij kent alle aspecten van de bouwsector.”

Tot slot, als u hem één tip zou mogen meegeven?

“Zorg dat je voldoende projecten kiest die je energie geven. Blijf de passie en het plezier in je werk vinden — dát is essentieel om duurzaam te kunnen ondernemen.”

Sales Expert & Coach

GUNTHER

Hoe ben je in sales coaching terechtgekomen?

“Toen ik bij de Gouden Gids werkte en gepromoveerd werd tot sales director, kwam ik in contact met het opleiden en coachen van salesmensen. Zo is de bal aan het rollen gegaan.”

Hoe heb je Pieter leren kennen?

“Via een gemeenschappelijke kennis werd Pieter een klant van mij. We hebben elkaar voor het eerst ontmoet tijdens een lunch in de Golf van Aalst”

Hoe ervaar je de samenwerking binnen Ledoux Media?

“Ik voel het leeftijdsverschil met het team totaal niet. Het is een dynamische, creatieve groep met een goede vibe. Onze samenwerking voelt heel complementair aan, ik was een ontbrekende schakel binnen het gebeuren. Verschillende aspecten in de afsluiting en afronding van lead naar sales waren soms ondermaats. Het ging niet om de kwaliteit van de leads,  maar de competentie om die leads te converteren. Ik kon het probleem oplossen van de verkooppraktijk.”

Wat is de belangrijkste les die je wilt meegeven?

” ‘People buy people.’ Verbinding is echt cruciaal in sales. Zonder connectie geen vertrouwen, en zonder vertrouwen geen verkoop. Verkopers moeten leren omgaan met een ‘nee’. De meeste haken te snel af, datzelfde gebrek aan initiatief van de verkoper kan leiden tot een enorm verlies aan omzet.”

Waar zie je Ledoux Media binnen drie jaar?

“Als een one-stop-shop voor projectontwikkelaars, nog uitgebreider en creatiever. Verkoop is een knelpuntberoep, en daar ligt groeipotentieel: van selectie tot opleiding van verkopers. Dankzij het grotere team en aanbod zullen de oplossingen nog kwalitatiever en op maat zijn. Als we zo doorgaan, zal de waarde van onze service de prijs ruimschoots overstijgen.”

Wil je zelf kennismaken met het team of jouw project bespreken?

We staan altijd open voor een koffie en een goed gesprek. Welkom bij Ledoux Media.

Deel deze post

Andere blogs