01
Situatie vóór de samenwerking
In 2022 lanceerde projectontwikkelaar Ipon de plannen voor een groot nieuwbouwproject : De Wolfabriek in Lebbeke.
Een ambitieus nieuwbouwproject op de voormalige industriële site van familie De Naeyer.
Het project wordt in zes fases ontwikkeld, waarvan de eerste twee intussen al volledig zijn uitverkocht.
In maart 2025 werd de derde fase gelanceerd: Kasteelpark
Het werd genoemd naar de idyllische ligging vlak achter een kasteel, midden in de bossen van Lebbeke.
Wat deze fase extra bijzonder maakt? Ipon wilde meteen starten met de bouw van de 60 appartementen!
Dat betekent: verkoop en bouw gaan hand in hand, en dus moest de marketingcampagne vanaf dag één er boenk op zijn.
Net zoals bij de vorige fases werd er dan ook gekozen voor een doelgerichte aanpak om Kasteelpark snel op de kaart te zetten.
02
Plan van aanpak
Dit type opdracht was gelukkig geen eerste rodeo voor Ledoux.
We begonnen met een opstartmeeting waarin we volledig wilden afstemmen op het project en op dezelfde golflengte wouden zitten.
Wat maakt het uniek? … Waar zit de meerwaarde?
En minstens even belangrijk: wat moeten we net wel en níét communiceren?
Een woning verkopen is tenslotte geen kleinigheid, je begeleidt mensen bij één van de grootste beslissingen in hun leven.
Voor deze fase van De Wolfabriek werkten we toe naar een sterke projectvoorstelling op een bijzondere locatie: het iconische kasteel van Lebbeke.
Rond die lancering bouwden we een volledige campagne met een nieuwsgierig makende website, scroll stopping video ads op alle Meta-kanalen, en een slimme inzet van de bestaande e-maillijst. Ook de klassieke flyering werd niet vergeten, zodat we zoveel mogelijk touchpoints creëerden met potentiële kopers.
De website stuurde alles naar één duidelijke call to action: Schrijf je in voor de projectvoorstelling!
Dat hield het aantal telefoontjes laag, waardoor het verkoopteam zich kon focussen op waar ze écht het verschil maken: verkopen.
De volledige campagne draaide bovendien op het CRM-systeem van Ledoux, speciaal gebouwd voor projectontwikkelaars.
Dit zorgde voor een functionele stroomlijning van het proces, van A tot Z op weg naar een succesvolle uitverkoop.
03
Resultaat na de samenwerking
En of het gewerkt heeft!
Uiteindelijk schreven een 50-tal mensen en koppels zich in voor de projectvoorstelling — wow!
Pieter uit ons team was ter plaatse en telde maar liefst 65 aanwezigen.
Onze full funnel methodiek voor projectontwikkelaars deed opnieuw exact wat ze moet doen: kwalitatieve leads aantrekken en meer verkoopkansen creëren.
Want dat is uiteindelijk onze verantwoordelijkheid bij Ledoux :
verkopers ondersteunen, kansen creëren en nieuwbouwprojecten sneller helpen verkopen. Missie geslaagd.
‘’Een allesomvattende marketing agency. Alles onder 1 dak’’ — Louis Van Hulle, Ipon
Contacteer ons
Telefoon: +32 460 23 44 00
E-mail: info@ledouxmedia.be