Projectlancering ‘De Mote’ met 49 aanwezigen (grote opkomst)
Lees het verhaal hoe we een volledige zaal (49 mensen) vulden voor de projectvoorstelling van nieuwbouwproject op plan, in een
01
Situatie vóór de samenwerking
De projectontwikkelaar – Everest Urban Living uit Dendermonde – wachtte op het juiste moment om hun nieuwbouwproject in de markt te zetten. Na 2023 dat een onzeker jaar was door fluctuaties in bouwkosten, was November 2024 het ideale moment om dit nieuwbouwproject te lanceren.
Echter voelde het bedrijf dat, net zoals vele andere ontwikkelaars, de laagconjunctuur in de markt van nieuwbouwvastgoed voelbaar was. Hun nieuwbouwproject op Immoweb plaatsen ging niet voldoende zijn. Dat was duidelijk.
De strategische centrumlocatie in Aalst was een sterke zet. Hun samenwerking met een makelaar zat reeds op orde.
Maar wat omtrent marketing?
Hoe gaan ze in korte tijd de juiste mensen bereiken voor dit project? Hoe gaan ze mensen een wow-gevoel geven? Op welke manier gaan ze voldoende inschrijvingen en afspraken verzamelen voor de lancering?
Hun zoektocht begon in het vinden naar een partij die marketing kon voorzien.
02
Plan van aanpak
Na enkele marketing bureau’s af te wegen, was het duidelijk dat Ledoux Media reeds ervaring had bij de lancering van heel wat nieuwbouwprojecten. Dat gaf vertrouwen.
Er werd besloten om in November een lancering moment in te plannen. Hier konden mensen, in het oude gebouw, in primeur info verkrijgen over de plannen van dit nieuw project.
Gaat er wel genoeg volk op afkomen? Een zorg die de nodige toon had gezet.
Dit was een uitdaging die Ledoux Media met plezier aanpakte: Er werd een website, werfbord, advertenties, videobeelden, A.I. render bewegingen, CRM en meer,… in elkaar gestoken die de ideale ‘funnel’ zouden vormen voor de verkoop.
03
Resultaat na de samenwerking
Wat niemand had verwacht, is dat er op het lanceringsmoment 124 mensen zouden inschrijven en er na 1 week in totaal 5 appartementen een eigenaar zouden vinden. De theorie werd in de praktijk toegepast.
Fantastisch! Dit was de droom die uitkwam van zowel ontwikkelaar, als makelaar, als marketing bedrijf. Het effect wanneer 3 partijen perfect op elkaar ingespeeld zijn.
Het belangrijkste en vaak moeilijkste moment van het project, de lancering, was geslaagd.
Lees het verhaal hoe we een volledige zaal (49 mensen) vulden voor de projectvoorstelling van nieuwbouwproject op plan, in een
Kom te weten hoe Altro Vastgoedgroep sneller BIV medewerkers kon rekruteren en welke transformationele rol recruitment marketing hierin gespeeld heeft.
Contacteer ons
Telefoon: +32 460 23 44 00
E-mail: info@ledouxmedia.be