’t Stoofhof
Everest Urban Living
| Categorie: Vastgoedontwikkeling
Projectlancering: 419 leads, 124 inschrijvingen en 5 verkopen in 1 maand tijd | Marketingfunnel Residentie ’t Stoofhof
Everest weet dat wonen leven is. Daarom willen we bij Everest hoger en verder gaan. Onze visie is toekomstgericht en staat voor tijdloze architectuur met duurzame materiaalkeuze. We zetten volop in op nieuwe woonvormen, gebouwd volgens de meest recente EPB-wetgeving. Wij gaan dus steeds dat stapje verder en leveren altijd projecten af waar niet enkel onze kopers, maar ook wij als organisatie enorm fier op zijn (en blijven). “Elk van onze projecten vindt een mooie balans tussen moderne architectuur, een duurzaam karakter en een betaalbare prijs in het middensegment.” – Djef Abbeloos (co-oprichter)
Jaartal samenwerking
2024
Stad
Aalst
Aantal enititeiten
18
25K
Aantal bereikte mensen
419
Aantal leads
124
Aantal geboekte afspraken
5
Aantal verkochte entiteiten

01

Situatie vóór de samenwerking

De projectontwikkelaar – Everest Urban Living uit Dendermonde – wachtte op het juiste moment om hun nieuwbouwproject in de markt te zetten. Na 2023 dat een onzeker jaar was door fluctuaties in bouwkosten, was November 2024 het ideale moment om dit nieuwbouwproject te lanceren.

Echter voelde het bedrijf dat, net zoals vele andere ontwikkelaars, de laagconjunctuur in de markt van nieuwbouwvastgoed voelbaar was. Hun nieuwbouwproject op Immoweb plaatsen ging niet voldoende zijn. Dat was duidelijk.

De strategische centrumlocatie in Aalst was een sterke zet. Hun samenwerking met een makelaar zat reeds op orde.

Maar wat omtrent marketing?

Hoe gaan ze in korte tijd de juiste mensen bereiken voor dit project? Hoe gaan ze mensen een wow-gevoel geven? Op welke manier gaan ze voldoende inschrijvingen en afspraken verzamelen voor de lancering?

Hun zoektocht begon in het vinden naar een partij die marketing kon voorzien.

02

Plan van aanpak

Na enkele marketing bureau’s af te wegen, was het duidelijk dat Ledoux Media reeds ervaring had bij de lancering van heel wat nieuwbouwprojecten. Dat gaf vertrouwen.

Er werd besloten om in November een lancering moment in te plannen. Hier konden mensen, in het oude gebouw, in primeur info verkrijgen over de plannen van dit nieuw project.

Gaat er wel genoeg volk op afkomen? Een zorg die de nodige toon had gezet.

Dit was een uitdaging die Ledoux Media met plezier aanpakte: Er werd een website, werfbord, advertenties, videobeelden, A.I. render bewegingen, CRM en meer,… in elkaar gestoken die de ideale ‘funnel’ zouden vormen voor de verkoop.

03

Resultaat na de samenwerking

Wat niemand had verwacht, is dat er op het lanceringsmoment 124 mensen zouden inschrijven en er na 1 week in totaal 5 appartementen een eigenaar zouden vinden. De theorie werd in de praktijk toegepast.

Fantastisch! Dit was de droom die uitkwam van zowel ontwikkelaar, als makelaar, als marketing bedrijf. Het effect wanneer 3 partijen perfect op elkaar ingespeeld zijn.

Het belangrijkste en vaak moeilijkste moment van het project, de lancering, was geslaagd.

Deel deze case

andere cases

wens je meer informatie?

Contacteer ons

Telefoon: +32 460 23 44 00

E-mail: info@ledouxmedia.be

Vul hier uw gegevens en vraag in:

Vul hier uw gegevens in en boek uw afspraak: