De Mote
Thuz Development
| Categorie: Vastgoedontwikkeling
Projectlancering ‘De Mote’ met 49 aanwezigen (grote opkomst)
Thuz is een startende, belgische projectontwikkelaar die zich richt op het ontwikkelen van hoogwaardige nieuwbouwprojecten in West-Vlaanderen. Van woningen tot appartementen, kantoorruimtes of commercieel vastgoed. Het team bestaat uit Julie & Thibault, een jong powerkoppel dat een dynamische draai geeft aan de sector.
Jaartal samenwerking
2024
Stad
Desselgem
Aantal entiteiten
7
31.061
bereikte mensen
60
leads
49
aanwezigen op de projectvoorstelling
1+
verkochte entiteiten

01

Situatie vóór de samenwerking

Thuz is bij ons terechtgekomen na het bekijken van een online webinar van Ledoux. Er werd enkele maanden hierna contact met ons opgenomen om te bespreken hoe ze de verkoop van hun bestaande & toekomstige nieuwbouwprojecten konden versnellen.

Ze hanteerden, zoals de meeste ontwikkelaars, de standaard strategie: een project op Immoweb plaatsen en afwachten wie er op reageert. Daarna de mensen per e-mail informatie bezorgen en hopen op een positief antwoord.

De verkoop ging door deze strategie niet zoals gewenst. Ze hadden ook weinig controle over dit hele verhaal. Grotendeels afhankelijk van een website zoals Immoweb. Dat voelde niet fijn.

Wat doe je daar dan aan?

Na een uitvoerig gesprek, samen met Thibault en Julie, werd duidelijk dat er verbetering mogelijk was op 2 domeinen: verkoop & marketing.

Verkoop: Hier was nood aan een structuur, een leidraad om leads om te zetten in deals. Ook was er hulp nodig bij bekende bezwaren zoals bijvoorbeeld: “Bedankt voor de info. Wij gaan daar eens over nadenken.”

Marketing: Een hogere instroom krijgen van kwalitatieve leads. Dit voor hun nieuwe project: De Mote te Desselgem. Hun vragen waren vooral: “Hoe lanceren we dit op de meeste optimale manier in markt?” en “Hoe kunnen we onze voorverkoop zo snel mogelijk bereiken?”

Deze 2 uitdagingen zijn de exacte bestaansreden waarop wij onze diensten hebben afgestemd bij Ledoux Media. Een leuke challenge dus!

02

Plan van aanpak

Het eerste dat we organiseerden was een 2 daagse sales training, gegeven door onze coach Gunther Van de Walle. Al zijn ervaring, die hij opdeed bij gekende ontwikkelaars over de laatste 15 jaar, werd overgedragen tijdens deze twee daagse aan het Thuz Team. Zo zijn ze gewapend om toekomstige verkoopgesprekken beter aan te pakken.

Het tweede actiepunt was de overeenkomst met Ledoux Media om een marketing machine te bouwen voor hun nieuw – te lanceren – project ‘De Mote’ te Desselgem. De strategie was helder: in plaats van all informatie direct online te zetten, gaan we eerst een projectvoorstelling organiseren. Mensen komen fysiek samen en kunnen op een aangename manier kennis maken met het project. Ze kunnen na de voorstelling ook vragen stellen, familiair worden met het team van Thuz en zelfs intekenen op een appartement. Deze type evenementen creëeren een vorm van schaarste, omdat je veel mensen tegelijkertijd op dezelfde plaats krijgt.

Deze strategie werd onderbouw door ons CRM systeem voor projectontwikkelaars, waarin ze alle marketing & sales acties kunnen instellen. En vooral kunnen meten.

03

Resultaat na de samenwerking

Het lancerings evenement was een geweldig succes: 49 aanwezigen, met direct 1 verkoop tijdens de avond van de voorstelling. Ongeveer 10% van de opkomst kon gezien worden als ‘sterk geïnteresseerd’ met overweging tot aankoop in de weken nadien.

Nog nooit had Thuz zulke opkomst gekregen voor hun nieuwbouwproject. De conclusie? Voor herhaling vatbaar!

Deel deze case

andere cases

wens je meer informatie?

Contacteer ons

Telefoon: +32 460 23 44 00

E-mail: info@ledouxmedia.be

Vul hier uw gegevens en vraag in:

Vul hier uw gegevens in en boek uw afspraak: