
Projectlancering: 419 leads, 124 inschrijvingen en 5 verkopen in 1 maand tijd | Marketingfunnel Residentie ’t Stoofhof
In deze case study zul je het verhaal ontdekken achter de lancering van nieuwbouwproject ’t Stoofhof in Aalst. Waarom is
01
Situatie vóór de samenwerking
Altro kwam bij ons aankloppen met een duidelijke vraag: “Kan je ervoor zorgen dat meer BIV makelaars bij ons komen solliciteren?”
Wij hadden reeds in het verleden samengewerkt voor tal van andere campagnes.
De moeilijkheid zit hem hier in het feit dat goed opgeleide mensen moeilijk te vinden zijn. Zeker in de makelaardij sector. Er zijn veel makelaars die als zelfstandige beginnen of die reeds werkzaam zijn bij een meer gevestigd vastgoedkantoor. Uiteindelijk bestaat Altro sinds 2024 ook nog maar 7 jaar en daarom moesten we het van de daken schreeuwen.
Altro heeft aantrekkelijke voorwaarden: een goed betaalde commissie, volledige ontzorging van papierwerk zodat verkopers vooral op de baan kunnen zijn, een herkenbaar en modern merk, een sympathiek team van go-getters. Hier moesten andere BIV makelaars bewust van worden.
02
Plan van aanpak
Bij rekrutering gaat het vaak zo: Je hebt – volgens het Pareto principe – 20% mensen die bewust naar een job zoeken. Zij vullen actief zelf sollicitatie formulieren in, springen zelf in actie en zijn klaar om te veranderen.
Neem dan de overige 80% van de potentiële poele. Deze mensen zijn wat passiever op zoek naar een job. Vaak zijn soms zelfs beter kandidaten, omdat ze minder de behoefte hebben om te veranderen.
Wat als er een manier was om hun ook te bereiken?
Dat was exact hetgene dat we gedaan hebben: we zette een campagne op met 2 verschillende ‘lead magnet funnels’. Meer laagdrempelige opties om informatie te krijgen over een job. Opties die nog niet zo ‘bindend’ waren als een sollicitatie.
De volgende stap na het bekijken van deze informatie was de klassieke sollicitatie via een apart formulier. Als ze dan besloten, om nog niet in te solliciteren, volgenden we ze verder automatisch op met geprogrammeerde e-mails en retargeting advertenties. Je hebt vaak enkele weken tijd nodig om écht over te gaan naar de sollicitatie.
Al deze geïnteresseerden konden de zaakvoerders gemakkelijk in een crm systeem beheren, waardoor hun mailbox ook niet overbeladen werd met aanvragen.
03
Resultaat na de samenwerking
Het resultaat ging sneller dan ze hadden verwacht. Sneller dan we zelf hadden verwacht.
In no-time vroegen heel wat mensen de PDF en video aan. Enkele weken gingen voorbij.
Na ongeveer 2 maanden had Altro 3 nieuwe medewerkers aangeworven, die bijvoorbeeld vroeger zelf een vastgoedkantoor hadden en weer voor een baas wouden werken. Maar ook mensen die reeds ervaring hadden in een andere commerciële rol binnen het vastgoed.
Missie geslaagd!
Het beste van allemaal is dat we konden meten welke funnel het beste converteerde, waardoor we budgetten beter kunnen sturen in de toekomst.
Deze ‘sollicitanten machine’ kan je gewoon verder, 24 op 7, laten lopen om een consistente stroom aan sollicitanten te krijgen.
In deze case study zul je het verhaal ontdekken achter de lancering van nieuwbouwproject ’t Stoofhof in Aalst. Waarom is
Lees het verhaal hoe we een volledige zaal (49 mensen) vulden voor de projectvoorstelling van nieuwbouwproject op plan, in een
Contacteer ons
Telefoon: +32 460 23 44 00
E-mail: info@ledouxmedia.be