Recruitment lead machine
Altro Vastgoed
| Categorie: Recruitment marketing
Van te weinig sollicitanten naar +80 leads en 3 aanwervingen (in 2 maand tijd)
Altro Vastgoedgroep: de one-stop-shop voor residentieel vastgoed. Ze hebben kantoren in Gent, Brugge, Kortrijk, Mechelen, Brussel, Oudenaarde, Wetteren, Meetjesland en Destelbergen. Ze zijn ontstaan uit een gezamenlijke passie voor woon- en nieuwbouwvastgoed. Altro wil het anders en beter doen met een kwalitatieve 360° dienstverlening op maat van de klant. Door de synergie tussen hun 4 business units: vastgoed, projects, home en invest, bieden ze hun klanten een belangrijke meerwaarde aan in hun zoektocht naar residentieel vastgoed.
Jaartal samenwerking
2024
Type vastgoedbedrijf
Vastgoedmakelaar
Aantal kantoren
10
230K
bereikte mensen
5.8K
website bezoekers
87
leads
3
aanwervingen

01

Situatie vóór de samenwerking

Altro kwam bij ons aankloppen met een duidelijke vraag: “Kan je ervoor zorgen dat meer BIV makelaars bij ons komen solliciteren?”

Wij hadden reeds in het verleden samengewerkt voor tal van andere campagnes.

De moeilijkheid zit hem hier in het feit dat goed opgeleide mensen moeilijk te vinden zijn. Zeker in de makelaardij sector. Er zijn veel makelaars die als zelfstandige beginnen of die reeds werkzaam zijn bij een meer gevestigd vastgoedkantoor. Uiteindelijk bestaat Altro sinds 2024 ook nog maar 7 jaar en daarom moesten we het van de daken schreeuwen.

Altro heeft aantrekkelijke voorwaarden: een goed betaalde commissie, volledige ontzorging van papierwerk zodat verkopers vooral op de baan kunnen zijn, een herkenbaar en modern merk, een sympathiek team van go-getters. Hier moesten andere BIV makelaars bewust van worden.

02

Plan van aanpak

Bij rekrutering gaat het vaak zo: Je hebt – volgens het Pareto principe – 20% mensen die bewust naar een job zoeken. Zij vullen actief zelf sollicitatie formulieren in, springen zelf in actie en zijn klaar om te veranderen.

Neem dan de overige 80% van de potentiële poele. Deze mensen zijn wat passiever op zoek naar een job. Vaak zijn soms zelfs beter kandidaten, omdat ze minder de behoefte hebben om te veranderen.

Wat als er een manier was om hun ook te bereiken?

Dat was exact hetgene dat we gedaan hebben: we zette een campagne op met 2 verschillende ‘lead magnet funnels’. Meer laagdrempelige opties om informatie te krijgen over een job. Opties die nog niet zo ‘bindend’ waren als een sollicitatie.

  1. PDF – Lead magnet funnel : een duidelijk & mooi opgemaakte info brochure (pdf) die BIV-makelaars konden downloaden in ruil voor hun naam, e-mail en telefoonnummer. (Met de belofte dat we heel discreet zouden omgaan met hun aanmelding)
  2. Video – Lead magnet funnel: een video waarmee we een zodanig slim het verhaal brachten van Altro vastgoed, in ongeveer 12 minuten. Geen korte en flashy promotie video, maar een leerrijke en aandacht-houdende presentatie die veel meer diepgang, storytelling en persoonlijkheid gaf aan het verhaal van Altro. Wij noemen het een ‘video sales letter’ of VSL.

De volgende stap na het bekijken van deze informatie was de klassieke sollicitatie via een apart formulier. Als ze dan besloten, om nog niet in te solliciteren, volgenden we ze verder automatisch op met geprogrammeerde e-mails en retargeting advertenties. Je hebt vaak enkele weken tijd nodig om écht over te gaan naar de sollicitatie.

Al deze geïnteresseerden konden de zaakvoerders gemakkelijk in een crm systeem beheren, waardoor hun mailbox ook niet overbeladen werd met aanvragen.

03

Resultaat na de samenwerking

Het resultaat ging sneller dan ze hadden verwacht. Sneller dan we zelf hadden verwacht.

In no-time vroegen heel wat mensen de PDF en video aan. Enkele weken gingen voorbij.

Na ongeveer 2 maanden had Altro 3 nieuwe medewerkers aangeworven, die bijvoorbeeld vroeger zelf een vastgoedkantoor hadden en weer voor een baas wouden werken. Maar ook mensen die reeds ervaring hadden in een andere commerciële rol binnen het vastgoed.

Missie geslaagd!

Het beste van allemaal is dat we konden meten welke funnel het beste converteerde, waardoor we budgetten beter kunnen sturen in de toekomst.

Deze ‘sollicitanten machine’ kan je gewoon verder, 24 op 7, laten lopen om een consistente stroom aan sollicitanten te krijgen.

Deel deze case

andere cases

wens je meer informatie?

Contacteer ons

Telefoon: +32 460 23 44 00

E-mail: info@ledouxmedia.be

Vul hier uw gegevens en vraag in:

Vul hier uw gegevens in en boek uw afspraak: