01
Situatie vóór de samenwerking
Het bedrijf richtte zich de afgelopen jaren met hun marketing vooral op het genereren van leads van direct geïnteresseerden in hun nieuwbouwprojecten. Dit is uiteraard de gewenste aanpak, maar door de storm die de vastgoedwereld de afgelopen vijf jaar heeft doorgemaakt en het moeilijke verkoopklimaat, haalden de campagnes niet meer dezelfde resultaten als voorheen.
Het bedrijf was daarom op zoek naar een nieuwe strategie om meer kwalitatieve leads te genereren. Ze merkten dat marketing op projectniveau niet langer voldoende was.Tijdens ons eerste gesprek daagde Alexander (CCO) ons uit om een creatieve en logische oplossing te bedenken.
Dit was een uitdaging die ons stimuleerde en ons aanspoorde om grotere hoogtes te bereiken!
Na vier weken hadden we een concreet plan en een samenwerkingsovereenkomst met Urbicoon als nieuwe marketingpartner.
02
Plan van aanpak
Wanneer je een sales funnel bekijkt, kun je deze vaak opdelen in drie fasen.
Onderaan de trechter vind je de direct geïnteresseerden, wat meestal een klein percentage van de markt is (ongeveer 5 procent).
De twee fasen daarboven omvatten mensen die zich nog in de oriëntatiefase bevinden (de overige 95 procent), maar die nog niet actief in gesprek zijn met concurrerende ontwikkelaars – een opportuniteit.
Dit is precies wat we ontdekten bij Urbicoon.
We ontwikkelden een plan om hun marketingsysteem op een duurzame manier uit te bouwen, met focus op de bovenste 95 procent van de funnel.
We gingen als volgt te werk: We besloten om binnen een jaar vier webinars te organiseren.
Maar wat is een webinar precies? In een webinar van een uur geven we deelnemers via een online video-presentatie uitgebreide uitleg over een specifiek onderwerp. In dit geval ging het om alles wat te maken heeft met strategieën in investeringsvastgoed.
Er zijn namelijk verschillende technieken die mensen willen leren voordat ze de beslissing nemen om vastgoed te kopen of te verhuren en hieruit winst te behalen. Denk hierbij aan onderwerpen zoals bulletkredieten, investeren als particulier of via een vennootschap, het kiezen van specifieke locaties en nog veel meer. Elk webinar behandelde dan ook een ander topic.
Op deze manier bouw je goodwill en vertrouwen op bij potentiële investeerders. Zij willen immers de juiste beslissing maken en samenwerken met een partij die over de juiste expertise beschikt. Het bedrijf gaf ons de taak om het volledige proces te verzorgen: van conceptfase tot reclame en het operationele filmwerk voor de webinars.
03
Resultaat na de samenwerking
Op het moment van schrijven hebben we al drie webinars georganiseerd, waarvoor we tot nu toe ongeveer 900 inschrijvingen hebben verzameld. De laatste webinar was echter een enorm succes! Meer dan 600 mensen schreven zich in voor deze editie. Van deze inschrijvingen waren er ongeveer 290 deelnemers die live aanwezig waren in de sessie. Hieruit volgden maar liefst 40 concrete afspraken, allemaal geboekt uit eigen initiatief, dankzij het enthousiasme na de webinar.
De energie in de ruimte na het afsluiten van de sessie was onbeschrijfelijk: de gezamenlijke inspanningen hadden vruchten afgeworpen, en we proostten op dit succes. Een dankbare klant, een dankbare partner.
In deze case study zul je het verhaal ontdekken achter de lancering van nieuwbouwproject ’t Stoofhof in Aalst. Waarom is
Contacteer ons
Telefoon: +32 460 23 44 00
E-mail: info@ledouxmedia.be