Het geheime vastgoedmarketing wapen van elk vastgoedbedrijf: E-mail

In het landschap van vastgoedmarketing draaien veel professionals instinctief naar betaalde advertenties om hun vastgoedprojecten te commercialiseren. Door te focussen op koude leads, geef je wellicht te veel marketingbudget uit, vooral wanneer je overweegt dat de meeste leads het warmst worden naarmate ze verder komen in hun customer journey. Echter, een vaak over het hoofd gezien aspect is de potentiële goudmijn binnen hun CRM: bestaande leads ofwel je klantenbestand.

Laten we de kern van effectieve e-mail marketing voor vastgoed ontdekken aan de hand van twee voorbeelden:

Twee concrete voorbeeld e-mails

voorbeeld email nieuwsbrief vastgoed

Inhoud voorbeeld e-mail 1:

  • Vermeld het logo van je bedrijf / vastgoedproject.

  • Duidelijke weergave van de locatie.

  • Render of actuele foto van de bouwwerkzaamheden om vertrouwen op te bouwen.

  • Verspreide CTA-knoppen die leiden naar de projectwebsite.

  • Uitleg van de unieke eigenschappen van het project.

  • Gedetailleerde focus op het voornaamste kenmerk van het project.

  • Afsluiting met de verkoperinformatie, zoals profielfoto, naam, en contactgegevens.

marketing email vastgoedproject

Inhoud voorbeeld e-mail 2:

  • Opmaak in de herkenbare huisstijl kleuren van het project.

  • Een titel als vraag die de nieuwsgierigheid prikkelt.

  • Een gepersonaliseerde uitnodiging met de naam van de lead, die dynamisch wordt ingevuld door de CRM.

  • Toevoeging van een projectvideo.

  • Cruciale informatie over de locatie.

 

Je kan deze emails volledig zelf aanpassen en bouwen in onze Ledoux vastgoed CRM, waarin alle benodigde tools zitten voor een succesvolle commercialisatie van jouw vastgoedproject (zie screenshot)

screenshot uit de ledoux vastgoed CRM email builder

Hoeveel e-mails stuur ik? (Frequentie)

Voor de lancering van een nieuw vastgoedproject kan je bijvoorbeeld 3 e-mails sturen over de spanne van 3 weken. Je kan de e-mail een beetje veranderen, met bijvoorbeeld hoeveel inschrijvingen er al zijn, de titel en foto’s te veranderen, een andere eigenschap toe te lichten van het project.

Het belangrijkste blijft dat je de call-to-action knop altijd laat gaan naar de vastgoedproject pagina.

Je kan deze bovendien inplannen, zodat de timing 100% juist zit (zie screenshot)

emails inplannen in de ledoux crm

Ik beland te vaak in Spam, wat doe ik?

De meeste e-mail domeinen kunnen niet plotseling 1000-den e-mails versturen. Mailing providers duiden dit ongebruikelijk gedrag dan aan als ‘spam’. Als je graag wél in de inbox terechtkomt, is het van belang een ‘shared domain’ aan te vragen, via onze Ledoux CRM.

Conclusie

Het resultaat? Dankzij een doordachte e-mail marketing aanpak zal je als makelaar of ontwikkelaar meer afspraken bemachtigen met geïnteresseerde kopers, zonder je blauw te betalen aan nieuwe leads.

Als dit allemaal overweldigend klinkt, hebben we een aanbieding voor jou. Wil je een commercialisatie strategie voor je vastgoedproject uitwerken in een 30 min durende sessie? Dan helpen wij je graag verder. Boek nu je strategie call en zet de volgende stap in je vastgoedmarketing traject.

Deel deze post

Andere blogs