Voor projectontwikkelaars blijft offline marketing nog steeds een effectieve manier om vastgoed te promoten en verkopen. Traditionele methoden zoals werfborden, flyers of advertenties in de krant kunnen nog steeds goede resultaten opleveren. Passanten langs de bouwsite of lezers van een lokaal magazine of lokale krant kunnen zomaar potentiële kopers worden. Toch heeft offline marketing ook zijn nadelen; het is relatief duur én je kan niet meten wat je ROI is. Althans dat denken veel mensen, maar met deze twee methoden krijg je een duidelijk inzicht in de resultaten van je offline marketinginspanningen.
1. Gebruik QR-codes met UTM-links
Om de oorsprong van websitebezoekers en leads te meten kunnen projectontwikkelaars gebruik maken van QR-codes met UTM-links.
UTM-links zijn korte stukjes tekst die je aan je website linkt om meer informatie over je websitebezoekers te krijgen. Met unieke QR-codes die naar specifieke webpagina’s met UTM-trackinglinks verwijzen, kan je bijhouden hoeveel mensen je website bezoeken via je werfbord, printadvertentie of flyer. Dit geeft inzicht in het aantal leads of potentiële kopers per campagne en per kanaal.
Online zijn er tal van QR-code generators waarmee je in een paar klikken een QR-code voor je projectsite aanmaakt. Zorg ervoor dat je voor elk kanaal een andere QR-code gebruikt met andere UTM-links. Achteraf kan je in Google Analytics overzichtelijk zien hoe bezoekers op je website zijn gekomen.
Geen zin of tijd om Google Analytics uit te pluizen? Met de Ledoux©️ CRM worden al je leads automatisch gelabeld en wordt de volledige customer journey in kaart gebracht. Probeer het zelf en start je gratis proefperiode op Ledoux.
2. Traceer Telefoonnummers voor Effectieve Projectontwikkelaars Marketing
Naast websiteleads verkiest een grote doelgroep om rechtstreeks te bellen. Het is nuttig om te weten via welk kanaal ze je gegevens hebben gevonden. Dit kan je meten door verschillende unieke telefoonnummers per kanaal te gebruiken. Deze nummers worden uiteindelijk allemaal doorverbonden naar het mobiel nummer van de verkoper(s). Door unieke telefoonnummers toe te wijzen aan bijvoorbeeld werfborden, flyers of krantenadvertenties, kan je bijhouden welk kanaal de meeste telefoontjes genereert. Dit biedt waardevolle informatie over de effectiviteit van je offline kanalen bij de commercialisatie van je vastgoedproject.
Met de Ledoux©️ CRM kan je deze telefoonnummers eenvoudig aanvragen en automatisch bijhouden welk kanaal het meeste respons oplevert.
Door deze meetmethoden toe te passen, kunnen projectontwikkelaars hun offline marketinginspanningen beter beheersen. Er gaat geen data meer verloren en je kan beter onderbouwde keuzes maken over welke offline marketinginspanningen succesvol zijn en welke moeten worden aangepast of stopgezet. Het meten van de ROI helpt om budgetten efficiënter in te zetten en gerichter te adverteren. Dit leidt tot een betere verkoop van je vastgoedproject
Meer Weten over Offline Marketing voor Projectontwikkelaars?
Neem contact op voor meer informatie over hoe je de offline marketing van jouw vastgoedprojecten kunt optimaliseren.