Tondelier
Oryx Projects
Meer zichtbaarheid voor nieuwbouwproject Tondelier: Een park in de stad
Projectontwikkelaar Oryx werd in 2007 opgericht vanuit een groeiende bouwgroep met een passie voor stedelijke ontwikkeling en herwaardering van industriële sites. De gecumuleerde kennis in de groep op vlak van grondsanering, duurzame bouwmaterialen en het opvolgen van complexe infrastructuurwerken vormde de ideale basis voor de toekomstgerichte projectontwikkeling waar Oryx Projects vandaag voor staat. Tondelier is een nieuwbouwproject van het bedrijf, gelegen op een magnifiek gelegen locatie: de binnenring van Gent. Dit project wordt gefaseerd gebouwd over een spanne van meerdere jaren. Je woont letterlijk in het tweede grootste park van Gent, wat uniek is voor nieuwbouw.

Jaartal samenwerking

2023

Stad

Gent

Aantal entiteiten

250
318K
impressies
82
geboekte afspraken
6
maanden
4
kijkdagen

01

Situatie vóór de samenwerking

Door de gestegen rente en hoge bouwkosten heeft 2023 over het algemeen een dip gezien in de aankoop van nieuwbouwappartementen. Daardoor werd het moeilijker om de juiste kopers te vinden voor dit nieuwbouwproject.

In zo een tijden moet je beter worden dan de concurrentie: beter zichtbaar zijn, met content die resoneert met potentiële kopers.

Het enigste wat ontbrak, naast dit fantastisch project en de steengoede verkoper, was up-to-date marketing.

Het bedrijf werkte reeds samen met een sociale media freelancer, maar ze merkten dat de content niet goed genoeg was. Er werkt ook enkel gedacht aan ‘social media posts’ en niet het einddoel: meer afspraken en meer verkopen. Uiteindelijk moet marketing hier de verkoper ondersteunen.

Tot duurde tot ze Ledoux Media leerden kennen…

02

Plan van aanpak

Bij de start van ons contact werd het direct duidelijk voor de ontwikkelaar dat wij op een dieper niveau meedachten. We bouwden een ‘funnel’, die mensen van lichte interesse overbracht naar het boeken van een afspraak op de kijkdag.

Door ons team van videograaf, performance marketeer en graphic designer, werd het duidelijk dat wij alles in-house hadden om succes te krijgen.

Eerste fase in de funnel – project bekendheid:

Dit deden we door via sociale media advertenties in Gent te verspreiden. Maandelijks werden er nieuwe video en foto beelden gemaakt van het project om mensen up-to-date te houden van de werken. Een zeer krachtige manier om interesse te wekken en website bezoekers te krijgen.

Tweede fase in de funnel – afspraken op kijkdagen:

Als mensen enkele maanden de de advertenties hebben zien verschenen, worden ze uitgenodigd voor een kijkdag. Zo kunnen ze zelf laagdrempelig langskomen en informatie inwinnen over het nieuwbouwproject. Op dat moment maken ze ook kennis met de verkoper, waardoor er een persoonlijke relatie wordt ontwikkeld met de mensen achter het project.

Derde fase in de funnel – closen:

De verkoper kan met al deze afspraken zijn kans op verkoop enorm vergroten, waardoor de doorlooptijd van het project korter wordt.

 

03

Resultaat na de samenwerking

Op vandaag hebben we voor het bedrijf een verhoogde mate gegenereerd van merkbekendheid: meer mensen praten over ‘Tondelier’ dan ooit tevoren. Dit kan vertaald worden in meer dan 318.000 impressies in het Gentse.

Op 6 maanden tijd zijn er een 4-tal kijkdagen gepland, wat zich resulteerde in 82 geboekte afspraken!

 

Verkoopkantoor projectontwikkelaar
drone foto en video nieuwbouwproject immo
Deel deze case

wens je meer informatie?

Contacteer ons

Telefoon: +32 460 23 44 00

E-mail: info@ledouxmedia.be

Vul hier uw gegevens en vraag in:

Vul hier uw gegevens in en boek uw afspraak: