Elisabeth
Urbis vastgoedgroep (DOMUS4U)
Vastgoedproject marketing & sales systeem voor residentie Elisabeth te Brugge | Case Study
Urbis is een vastgoedgroep actief in Gent, Lichtervelde en Antwerpen. Ze zijn naast makelaar ook betrouwde rentmeester voor investeringsvastgoed. Daarnaast hebben ze een investeringsfonds genaamd ‘DOMUS4U’. Dit was onze klant voor dit project.

Jaartal samenwerking

2023

Stad

Brugge

Aantal entiteiten

7
85K+
bereikte mensen
258
leads
62
geboekte afspraken
7
verkochte appartementen

01

Situatie vóór de samenwerking

Het fonds achter de vastgoedgroep heeft dit nieuwbouwproject aangekocht om deze aan te bieden als ‘huurkoop’.

Om de investeerders snel genoeg tevreden te stellen, zochten ze een manier om voor dit nieuwbouwproject snel kopers te vinden.

De vastgoedgroep had zelf al enkele acties ondernomen om dit nieuwbouwproject te lanceren, maar tevergeefs kwam er weinig respons op de bezoekdag. Dit zorgde voor een stilgevallen pipeline van 6 maanden.

Een uitdaging waar Ledoux Media graag mee wou helpen: “Hoe krijgen we meer afspraken met de juiste prospecten?’

02

Plan van aanpak

De eerste stap was het bepalen van de juist ‘positionering’. Simpel gezegd wilt dat zeggen: Wat zijn de beweegredenen van een potentiële koper en hoe kunnen we deze behoeften koppelen aan de voordelen van dit nieuwbouwproject.

Dat was voor Elisabeth:

  • Wonen op de ring van Brugge. Niet te ver van de stadskern, maar toch heel bereikbaar.
  • Huurkoop optie: een gemakkelijke instap mogelijkheid voor jonge kopers met beperkte financiële middelen.
  • Het direct instapklaar zijn van de appartementen (dit is niet vanzelfsprekend, omdat er veel nieuwbouw op plan verkocht wordt)

Deze filosofie integreerden wij in de volledige funnel: in de sticker op de ramen ter plaatse, in de website, advertenties, automations en meer…

03

Resultaat na de samenwerking

De dag dat we live gingen met de campagne, had de verkoper direct 2 afspraken gemaakt uit binnengekomen leads. Een geweldige start van de samenwerking, zeker na de lange periode van stilte. 8 dagen later werden de eerste 2 contracten getekend, waarop de verkoper begreep dat de strategie écht werkte.

Elke week werd de agenda van de verkoper gevuld met meer verkoop kansen: week op week werd vrijdag volledig volgeboekt met bezoeken in dit nieuwbouwproject.

Ongeveer 60 afspraken en 4 maanden later, werden alle 7 appartementen verkocht aan gelukkige eigenaars.

Een ongelooflijke transformatie waar iedereen gelukkig van werd.

interieur nieuwbouw appartement render
buitenkoer nieuwbouwappartement brugge
tuintje modern appartement
Deel deze case

wens je meer informatie?

Contacteer ons

Telefoon: +32 460 23 44 00

E-mail: info@ledouxmedia.be

Vul hier uw gegevens en vraag in:

Vul hier uw gegevens in en boek uw afspraak: