
Projectlancering: 419 leads, 124 inschrijvingen en 5 verkopen in 1 maand tijd | Marketingfunnel Residentie ’t Stoofhof
In deze case study zul je het verhaal ontdekken achter de lancering van nieuwbouwproject ’t Stoofhof in Aalst. Waarom is
01
Situatie vóór de samenwerking
GML Estate was reeds klant bij Ledoux Media voor een commercieel nieuwbouwproject in Frankrijk. Door de resultaten behaald op die site, was het voor deze vastgoedontwikkelaar een logische stap om opnieuw aan tafel te zitten. Deze keer voor een kleiner, residentieel project in Herzele. Volledig op plan, kregen we de opdracht om dit nieuwbouwproject in de markt te zetten. Hun denkwijze? Van bij de start inzetten op volwassen marketing & sales processen, om snel de voorverkoop te realiseren.
02
Plan van aanpak
Het marketing & sales draaiboek van Ledoux Media werd ingezet om dit nieuwbouwproject te lanceren. Door eerst de beweegredenen te ontdekken van potentiële kopers, kwamen we er achter dat dit project 2 doelgroepen had:
Doelgroep 1: Lokale bewoners uit herzele die een nieuwe woonst zoeken
Doelgroep 2: Mensen die werken in grootsteden zoals Gent en Brussel, die hier een betaalbare en kwalitatieve woonst wensen te kopen
De online en offline marketing kanalen die we selecteerden: Facebook advertising, Google advertising, flyering, werfbord en het bereiken van lokale ondernemers via e-mail.
Daarnaast werd er een projectwebsite gebouwd, een CRM geïnstalleerd voor glasheldere lead opvolging, werd er een video gemaakt en een brochure werd ontworpen en gedrukt.
Als laatste werd de verkoper opgeleid door onze in-house sales trainer, Gunther. Vastgoed verkopen is één ding, maar nieuwbouw op plan verkopen is nog heel wat moeilijker. Dit werd de perfecte oplossing op een hoge conversie ratio van lead naar deal.
03
Resultaat na de samenwerking
Deze commerciële strategie werd de fundering van een succesvolle lancering.
In slechts 5 weken werd de voorverkoop bereikt van 3 nieuwbouwappartementen. Een fantastische prestatie, door de perfecte bundeling in krachten van ontwikkelaar, verkoper en marketeer.
Dit zorgde ervoor dat de bouwwerken veel sneller dan verwacht in beweging gezet werden. Iedereen gelukkig.
Na de voorverkoop, bleven de leads automatisch binnenstromen, waardoor het vinden van kopers geen grote uitdaging meer vormde. Genoeg prospecten.
In deze case study zul je het verhaal ontdekken achter de lancering van nieuwbouwproject ’t Stoofhof in Aalst. Waarom is
Lees het verhaal hoe we een volledige zaal (49 mensen) vulden voor de projectvoorstelling van nieuwbouwproject op plan, in een
Contacteer ons
Telefoon: +32 460 23 44 00
E-mail: info@ledouxmedia.be